In close cooperation with management bodies, professional bodies, administration representatives, the rector and four vice-rectors make up the rector’s board and govern the University. In addition to the rector’s board, the organizational structure of the University includes the Council (management body) and the Senate (professional body). Secretary General of the University also participates in the work of the rector’s board, and when issues of importance for staff and students are considered, the relevant vice-rector.
The Council is the governing body of the University, which resolves the most important issues of this
higher education institutions.
The Senate is the highest expert body of the University, which, above all, decides on issues of teaching, scientific and professional activity.
According to the statute of the University of Belgrade, as well as the faculty groups, four major groups are formed at the University.
Eight councils of scientific and artistic fields have been established at the University.
A Council for Interdisciplinary, Multidisciplinary and Transdisciplinary Studies is being established at the University.
Every institute belonging to the University has its representatives in the Council of Institutes.
The Council is dealing with all aspects of these studies, from admission to obtaining Master or Doctoral degree.
The Committee conducts processes to determine whether there are violations of the Professional Ethics Codex.
The Committee is keeping track of Statute enforcement, as well as the other acts of the University.
The Committee is maintaining the quality of high education and scientific research.
The Environmental Protection Committee is an expert and advisory body of the Senate.
The Ethics Committee as the final instance in proceedings regarding violation of the Code of Professional Ethics.
The Finance Committee is an expert advisory body of the Senate, the Council, and the Rector.
The commission is an expert body of the University that decides on the evaluation and recognition of foreign higher education documents.
The Commission considers the initiative and submits to the Senate or the Council a proposal for the awarding of an honorary doctorate or appropriate charter of the University.
Controlling the work of the University, higher education units within the University, other affiliated legal entities and organizational units of the University, i.e. their authorities, bodies and services.
Students’ Parliament of the University is a body that supports students in exercising their rights and protecting their interests at the University.
Одбор за статутарна питања је стручно и саветодавно тело Сената, Савета и ректора. Одбор за статутарна питања има председника и три члана, које именује Сенат из реда наставника, по једног члана из реда наставника, кога именује одговарајуће Веће групације, једног члана кога именује Веће института и једног члана из реда студената, кога именује Студентски парламент Универзитета.
Одбор прати примену Статута и осталих општих аката Универзитета; обавештава ректора, Сенат и Савет о случајевима непридржавања Статута, даје мишљење у припреми општих аката Универзитета и чланица, даје мишљење и разматра усаглашеност статута високошколских јединица у саставу Универзитета са Статутом Универзитета, обавља и друге послове у складу са Статутом.
ЧЛАНОВИ ОДБОРА ЗА СТАТУТАРНА ПИТАЊА
Одбор за заштиту животне средине је стручно и саветодавно тело Сената, које Сенату и другим органима и телима Универзитета подноси предлоге у сврху заштите и унапређења животне средине.
Одбор за заштиту животне средине има осам чланова и то:
1) два члана које одреди ректор и то једног члана из реда проректора, који је председник Одбора за заштиту животне средине, и једног члана из реда наставника Универзитета;
2) по једног члана из реда наставника, представника сваке групације, којег именује веће
групације;
3) једног члана из реда истраживача, којег именује Веће института;
4) једног члана из реда студената, којег именује Студентски парламент Универзитета.
по једног представника сваке групације које
именују већа групације
4 члана
једног члана из реда студената, којег именује Студентски парламент Универзитета
1 члан
једног представника које именује Веће
института;
1 члан
један проректор и један члан из реда наставника Универзитета
2 члана
Етички одбор одлучује у крајњој инстанци у поступку поводом кршења Kодекса професионалне етике, од стране органа пословођења.
Председника, заменика председника и три члана Етичког одбора именује Сенат Универзитета из реда својих чланова.
1. Проф. др Зоран Мирковић, декан Правног факултета, председник Одбора
2. Проф. др Владимир Поповић, декан Машинског факултета, заменик председника Одбора
3. Проф. др Владимир Цветковић, декан Факултета безбедности, члан
4. Проф. др Милорад Мириловић, декан Факултета ветеринарске медицине, члан
5. Проф. др Љубиша Станисављевић, декан Биолошког факултета, члан.
Одбор за финансије је стручно и саветодавно тело Сената, Савета и ректора, које: обавља послове припреме предлога финансијског плана Универзитета, прати коришћење финансијских средстава и усклађеност финансијског плана Универзитета, прати, анализира и предлаже мере везане за финансирање од стране оснивача и коришћење тих средстава, припрема план коришћења средстава за инвестиције Универзитета, предлаже мере рационализације у финансијском пословању Универзитета, предлаже Савету мере у случајевима непоштовања финансијског плана и утврђене финансијске политике на Универзитету, обавља и друге послове, у складу са Статутом.
Одбор за финансије има председника и шест чланова, које именује Сенат из реда наставника, на предлог ректора и једног члана из реда студената кога именује Студентски парламент Универзитета. Председник Одбора за финансије је проректор задужен за финансије. Одбор за финансије ради на седницама.
Председник, шест чланова из реда наставника, и један члан из реда студената.
Предсесник и 7 чланова