Завршна конференција ERASMUS+ пројекта “Израда смерница за примену микрокреденцијала у високом образовању – MICROGUIDE’’ одржана је у Свечаној сали Ректората Универзитета у Београду. Партнери на пројекту су били Универзитет у Београду, Агенција за квалификације Србије, FH Joanneum Gesellschaft MBH (Грац, Аустрија), Савет за акредитацију предузетнички оријентисаних универзитета и универзитета примењених наука (Минстер, Немачка) и Универзитет у Љеиди (Шпанија). Уводну реч о резултатима пројекта одржао је проф. др Синиша Ђурашевић са Биолошког факултета који је био и руководилац Пројекта.
Поздрављајући учеснике, проректор Универзитета у Београду проф. др Дејан Филиповић истакао је важност микрокреденцијала за целоживотно учење јер они могу да понуде висококвалитетно, иновативно образовање пођеднако усредсређено на потребе и студената и тржишта рада.
“Пре три године појам микрокреденцијала је био непознаница већини академске заједнице. Захваљујући овом Пројекту, одржаним радионицама и приручнику који је публикован као резултат пројекта, наш Универзитет је имао прилику да се боље упозна са појмом микрокреденцијала и да кроз примере добре праксе из земаља партнера на Пројекту сагледамо најбољи начин примене у нашим условима. То је немерљив допринос свих учесника пројекта и ја се свима захваљујем на ангажовању које су показали у претходном периоду. Надам се да смо на правом путу да микрокреденцијале имплементирамо и у нашој земљи, односно београдском Универзитету, када се за то створе услови’’, истакао је проректор Филиповић.
Циљ ERASMUS+ пројекта је била израда смерница за примену микрокреденцијала у високом образовању анализом правног оквира, пракси спровођења, процеса сертификације и додељивања бодова, механизама обезбеђења квалитета и метода повезивања микрокреденцијала са националним квалификацијама у државама из којих су партнери на пројекту. На основу резултата израђен је предлог оптималног модела и дефинисане Смернице које ће служити као теоријска подлога која је неопходна за практичну примену микрокреденцијала пружајуц́и конкретна решења законодавцима и високошколским установама.